Sunday, January 26, 2014

အေမရိကန္ အနုပညာ။ ဝီလ်ံ မာရာဇီ၏ ``ဓမၼရံၾကီး(၂၀၁၀)``......အမည္ရ ပန္းခ်ီကား။

အေမရိကန္ အနုပညာ။
ဝီလ်ံ မာရာဇီ၏
``ဓမၼရံၾကီး(၂၀၁၀)``......အမည္ရ ပန္းခ်ီကား။
.....Damayangyi Temple in Pagan(2010) By William Marazzi
သူ႔ကိုယ္သူ အေရွ႕တိုင္း-အနုပညာဝါဒီ ဟု ခံယူခဲ့၍...အထူးအားျဖင့္ ဂ်ပန္၊ ျမန္မာ၊ ထိုင္း၊ အိႏၵိယနွင့္ အင္ဒိုနီးရွားနိုင္ငံက ေရွးေဟာင္းအေမြအနွစ္ေနရာမ်ားစြာသို႔ သြားေရာက္ခဲ့လ်က္ .....ပန္းကနုတ္ ထုံမႊမ္းေသာ အာရွ၏ အနုလက္ရာမ်ားအေပၚဝယ္ သူ၏ စ်ာန္ကြန္႔ျမဴးမႈ ဟူသည္က ရွိေနခဲ့ေလသည္။ ``အင္း...၊ ငယ္ငယ္ေလးကတည္းကပါပဲ၊ က်ဳပ္ရဲ႕ ဒီဝါသနာဗီဇ...ဆိုရာမွာက၊ အဲဒီကတည္းကပဲ ကမၻာ့သမိုင္းတို႔၊ နိုင္ငံရပ္ျခား ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထုံးစံတို႔ကို စိတ္ဝင္စားခဲ့တယ္ ဆိုပါေတာ့။``ဟု ဝီလ်ံက ေျပာဆို၏။ ပန္းခ်ီနွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍မူ သူကိုယ္တိုင္ ေလ့က်င့္ေရးဆြဲ၊ သူေနထိုင္ရာ မန္ဟက္တန္က ``မက္ထရိုပိုလီတန္ မ်ဴဇီယမ္``လိုမ်ိဳး ျပတိုက္ေတြ၊ ဂယ္လာရီေတြ ေလွ်ာက္သြား၍ တပါတည္း ယူေဆာင္လာသည့္ ေရာင္စုံခဲတံ၊ ဖေယာင္းေတာင့္ေတြနွင့္ ....ေက်ာ္ေပ့ဆိုသည့္ ပုံကားၾကီးမ်ားကို သူ ကူးယူေရးဆြဲ ေလ့လာခဲ့ပုံ၊ ၁၉၇၃ မွာေတာ့ သူသည္ ``အက္ဘ္စထရက္-အိတ္စပရက္နစ္ဇင္``ပန္းခ်ီဆရာအျဖစ္ တရားဝင္ ခံယူခဲ့ပုံ၊ ေနာက္နွစ္မ်ားတိုင္ေတာ့လည္း သူ၏ မူလဗီဇစိတ္ျဖစ္သည့္ အေရွ႕တိုင္း အနုပညာဒႆနဆိုသည္က သူ႔ကို ``ရီရယ္လစ္ဇင္သမား``တစ္ဦးအျဖစ္ တကယ္တမ္း ရွင္သန္ေနေစခဲ့ပုံ။ .....သူ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားဘဝတြင္ ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ မနုႆေဗဒ ဘာသာရပ္ကို ယူခဲ့၍ .....အထူးျပဳဘာသာရပ္မွာ ``ဂ်ပန္-ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္စဥ္``ျဖစ္ခဲ့ပုံ၊ ....အေရွ႕တိုင္းကို ခ်စ္သည့္ သူ႔မေနာစိတ္က ထိုမွ်နွင့္ မျပီးပဲ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွသည္ ....ဂ်ပန္ျပည္၊ က်ိဳတိုျမိဳ႕သို႔ ေျပာင္းေရႊ႔သြားခဲ့ကာ ထိုျမိဳ႕၏ ေရွးရိုးသစ္သားအိမ္ေလး တစ္အိမ္တြင္ ေနထိုင္ျပီးသည့္ကာလ ဂ်ပန္ဘာသာစကားကို တဖက္မွ သင္ယူေလ့လာရင္း..... ေအးခ်မ္းသာယာ၍ ေရွးက်ေသာ ပတ္ဝန္းက်င္တခိုက လူေနအိမ္ေျခေတြ၊ ဗုဒၶဘာသာ ေက်ာင္းေတာ္ေတြဆီသို႔ သြားေရာက္ကာ ရိုးရွင္းလွပသည့္ ေရေဆးပုံကားမ်ားကို ေရးဆြဲလ်က္ သူ ေနေပ်ာ္ေနခဲ့ေပသည္။ ပန္းခ်ီဆရာ ဝီလ်ံ၏ ပညာရပ္လိုက္စားမႈဆိုသည္က အငမ္းမရျဖစ္ေနပုံမ်ိဳး၊ အခုလိုမ်ိဳး ယဥ္ေက်းမႈနွင့္ ....အေရွ႕တိုင္း ဒႆနနွင့္ အနုပညာမ်ားတြင္ ေပါ့ေလ။ ျမန္မာျပည္သို႔လည္း သူ ေရာက္ရွိလာခဲ့လ်က္ ပုဂံရႈေမွ်ာ္ခင္း ပုံကားမ်ားစြာကို ျခယ္ေရးခဲ့ကာ ထိုလက္ရာမြန္းမ်ားထဲတြင္.....``ဓမၼရံၾကီး``အမည္ရသည့္ ဤပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္လည္း အပါအဝင္ျဖစ္ေပသည္။ ေနာက္မွ ျဖည့္စြက္ပုံရသည့္ သူ၏ ေကာင္းကင္ အျပာနု၊ ရာစုဆီမ်ားစြာဆီသို႔ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိသြားေစနိုင္သည့္ .....စီပီယာအေရာင္ေလးမ်ား၊ တည္ျငိမ္ေနခဲ့သည့္ ေစတီေတာ္၊ ထိုေရွ႕က လွည္းလမ္းေၾကာင္းကေလး၊ ေႏြရာသီ၏ ေျမနီနီေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ေလးမ်ား၊ ထေနာင္းပင္ စိမ္းလဲ့ကိုပင္ ကၽြနု္ပ္တို႔ ျမင္ေတြ႔ခြင့္ မရ၊ အင္း...ဤဝီလ်ံက ေရွးေဟာင္းဝါဒီ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးျဖစ္ေန၍ လန္းဆတ္မႈမ်ား ဆိုသည္နွင့္ ကၽြနု္ပ္တို႔အား ဆက္စပ္ေပးလိုခဲ့ပုံ မရေပ။ လက္ရွိ သူ ေနထိုင္ရာ က်ိဳတို ေရွးျမိဳ႕ေတာ္မွာပင္ ``မက္ေဒၚနယ္လ္စ္``လိုမ်ိဳး အထင္ကရ ေကာ္ဖီဆိုင္မ်ား၏ ျမင္ေတြ႔ရျမဲ ``M``အမွတ္တံဆိပ္-ဆိုင္းဘုတ္နီနီမ်ားသည္ပင္ အတိတ္၏ အရိပ္အေငြ႔ကို ပ်က္ျပားေစနိုင္၍ ထိုျမိဳ႕၏ အထူးေနရာမ်ားတြင္ ``အဝါေရာင္``အျဖစ္ ေျပာင္းလဲခ်ိတ္ဆြဲေစသည္ မဟုတ္ဖူးလား။ .....ေပါင္းမိုးလွည္းကေလးတစ္စီးက ဓမၼရံၾကီးေစတီေတာ္၏ ေရွ႕မွ ဤေခတ္ၾကီးနွင့္ ဘာမွ်ပတ္သက္မေနသလို ေနွးေျဖးစြာ ျဖတ္ေမာင္းသြားေနခဲ့သည္ ....စသည္ျဖင့္ အေမရိကန္ အနုပညာလက္ရာမြန္ ပုံကားတစ္ခ်ပ္အေပၚဝယ္ ကၽြနု္ပ္တို႔ သုံးသပ္ေဖာ္ျပလိုက္ရေပေတာ့သည္။

No comments:

Post a Comment